onsdag 10 augusti 2011

Efterlysning!

Vi går vidare i lägenhetsbytesplanerna. Nu är det nära. Papper har idag skickats in till vår förening om att få hyra ut min lilla etta. Vi ska också skicka in ansökan om att få hyra trean på söder denna vecka. Har jag skrivit om detta tidigare? Ingen aning. Kort sammanfattning: Milan känner en tjej som bor ensam i en trea supercentralt på söder. Vi bor för trångt i en etta för långt från centrum. Logiken blev snabbt att vi vill byta lägenhet. Där är vi nu. Vi har båda parter sett lägenheterna och vi är helt nöjda och glada. Nu ska bara hyresvärd/bostadsrättsförening godkänna bytet. Där är vi nu.

I mitt huvud har jag såklart redan flyttat in och inrett allt. Tar ut segern långt i förskott så att säga. Jag har varit så mycket inredningsnörd som man kan bli och ritat upp en planritning med bläckpenna så att jag med blyerts kan rita dit våra möbler, sudda och möblera om. Asfint blir det. Dock behövs ju en del nya inköp göras, bland annat ett skrivbord till det extrarum vi nu får och som kommer agera gästrum/pluggrum. Min dröm vore ett stort, antikt, kolsvart, blankt och elegant skrivbord, men det verkar vara omöjligt att hitta.

Med lite högblank svart färg är detta mitt drömbord
... Men det här kanske också är coolt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar