tisdag 2 augusti 2011

Fan vad fort tiden går, hinner inte ens dokumentera

Suger att jag var ett klantarsel och glömde både laddaren och USB-kabeln till min nya kamera i Gävle i helgen. Jag som längtat i hundra år på att få ta fina bilder till min lilla livsdokumentation här på bloggen. Nu kan jag bara sitta hemma och titta på kameran som lägger där helt oanvänd och oskuldsfull. Det tar ju emot att använda mobilkameran.

I fredags var jag på fantastisk tapasmiddag hos min fantastiska vän Flisan. Hon hade ordnat helt sjukt fint, det var meningen att vi skulle ordna knytis, men när vi kom dit hade hon dukat upp så jäkla mycket fint att mitt bidrag i form av en burk marinerade vitlöksklyftor kändes otroligt klent. Vi satt och avnjöt detta kulinariska mästerverk ute på värdinnans nyinredda balkong och hade alldeles för trevligt med våra vinglas. Klockan tio slet jag mig därifrån för att springa iväg till centralen och hoppa på tåget till Norrland. Fyfan. Det var verkligen en såndär kväll som jag hade kunnat sitta kvar under filt med glaset i handen och skrattat ända in på småtimmarna. Suck. Jobb jobb jobb. Blir kul den tjugofemte dock.

Resten av helgen har jag jobbat, storstädat lägenheten, kollat på en ny hyres-trea på söder som jag veeerkligen hoppas på att få, och så har jag hämtat hem lilla mor som äntligen är hemma igen efter typ tre veckors semester landet runt.

Här är mina fina vänner:



Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar