torsdag 11 augusti 2011

Kajsa hjärta höst typ

Sitter här och försöker tänka på positiva saker med hösten. Jag brukar inte få så mycket ångest egentligen, men den här sommaren har ju verkligen flugit iväg, och jag har ju suttit inne ca 7 timmar om dagen varje dag. Inte så mycket till sommar alltså. Och nu när semestern hägrar verkar sommaren ha gått i ide. Helvetes misslyckad sommar. Varför kastade jag bort den korta sommaren vi får Huuuuur ska jag hålla humöret uppe?

Jag gör listor. Funkar alltid.

Positivt med en ledig vecka oavsett väder:
  1. Jag är ledig från jobb. Hundra pluspoäng på det.
  2. Jag får hänga med mina bästa vänner sju dagar i sträck.
  3. Jag får sova så länge jag vill.
  4. Jag får äta vad jag vill.
  5. Jag får dricka sangria klockan 12 på dagen.
  6. Jag får ta sköna långa springturer i duggregn över åkrar.
  7. Jag kan glömma allt annat och bara njuta ett tag.
  8. Jag är ledig. Ledig efter 33 dagars jobb i sträck! L E D I G. Säger inte det allt?
Positivt med hösten:
  1. Skolan börjar igen (= roligt faktiskt)
  2. Tillbaka till rutinerna
  3. Äntligen få bo med min finafina kille och skita i det sketna distansförhållande vid haft under sommaren.
  4. Flytta!
  5. Inreda en hel lägenhet, en massa tomma kvadratmeter att gå bananas på!
  6. Ha Knorr några mil närmre mig i Uppsala (= leka varje helg typ!)
  7. Höstkläder, nya skor, svart, brunt, grått, stickat, mysigt
  8. Hög och klar luft som är terapi för kroppen att springa i
  9. Börja yoga igen efter sommarens ofrivilliga uppehåll
KOLLA! Det blev ju massor! Shit vilken bra idé att skriva ner allt braigt och slänga bort alla dåliga tankar. Nu är jag en glad och harmonisk människa igen.

1 kommentar:

  1. - Träna på SATS med världens bästa Cissi, Karin och Annica.
    - Umgås med bästa tjejerna! :D

    SvaraRadera