tisdag 26 juli 2011

26 juli

Herregud lunch klockan ett idag. Klockan ETT?! How will I make it? Har i och för sig stoppat i mig både yoghurt och macka till frukost, plus världens godaste mellis (kesella+äppelbitar+kanel=kladdkladd) så chanserna att jag ska överleva ser ju övervägande goda ut. Men man ska ju aldrig säga aldrig.

Igårkväll var jag duktig och la mig prick klockan tio, men det tog hur lång tid som helst att somna bara för att jag tänkte på alla hemska upplevelser som ungdomarna varit med om på Utøya. Fyfaaan för att leva med såna minnen! Puh. Var tvungen att ringa och väcka mamma för att jag mitt i allt funderande kom på att hon ska till Oslo över dagen idag. Hon försäkrade mig om att hon inte alls skulle in i stan, hon skulle hålla sig i utkanten långt ifrån folksamlingar.

Kvällen ska spenderas i goda vänners lag, min kära Bett ska behöva stå ut med mig genom en hel middag på hennes balkong. Återkommer med rapport om hon överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar