fredag 15 juli 2011

Halva sommaren gången-dagen

Finfina fredag idag, jag har varit snäll mot min kropp och hoppat över den helt bedövande väldoftande italienska pastan som serverades av Mr Controller idag. Det tog emot, men jag satt snällt och petade i mig blodpudding, rivna morötter, keso och broccoli istället. Hoppade till och med över kakorna som serverades till kaffet (alltid detta fikande??). Nu är jag lagom mätt, ej sugen på godis och utan magont.

Vi har en liten vana här på Diskteknik att lägga en liten femtio-lapp till vår controller, som då och dåfrivilligt och glatt ställer sig och lagar lunch till det tappra gäng som släpar sig till kontoret trots sommarvärmen utomhus. Igår föll jag för frestelsen, det bjöds nämligen på underbara marinerade och stekta tigerräkor och selleri/- krabbröra. Tack och lov var det ju även hyfsat näringsvärde på då jag avnjöt detta tillsammans med sallad. Minus för brödbiten, men den var god. Fick ju straffa för den på eftermiddagen då jag var tvungen att trycka i mig varm choklad för att stilla det sockersug som uppstått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar