måndag 25 juli 2011

Fredag kväll

Världens snabbaste middag i form av avokado-rädissallad ihopslängd och uppäten ur skålen på stående fot. Sjukt dålig middag, men riktigt gott. Sen skuttade jag och bror in i bilen och begav oss till stan. Han skulle på fest på Gärdet, och då passade jag på att kramas lite med Erkan på en promenad. Vi kände oss väldigt stärkta och motiverade efter en cheeseburgare och McFlurry på donken (resultat av dåligt försök till middag tidigare). Solen stekte och värmen låg kvar ända framåt tio. Vi avslutade vårt motionerande med ost och oliver i Rålis, där vi bland annat blev offer för galna japanska turisters framfart. Det kom fram en hel flock med kamerorna i högsta hugg och så slog de sig en och en ner på vår filt för att få förevigas på bild med två svenska flickor. Verkade väldigt exotiskt för dem att folk satt i hela parken och åt mat.

När det började bli kallt skildes vi åt, E skulle på dejt i sin fönsterkarm och jag skulle brumma upp till Norrland igen. Puss och kram och hej.

Innan jag stoppade ner mig själv under täcket var jag såklart tvungen att svänga förbi baren och stjäla en puss av bästa bartendern. Han blev så glad att se mig att han med hjälp av sjukt gott kaffe med grädde på toppen lockade mig att stanna kvar och hålla mig vaken. Han hade nån slags tanke att jag skulle kunna hålla mig vaken till fyra på natten med hjälp av en liten kopp koffein. Hm. Fin tanke gubben, men alla som känner mig vet att jag är en tvättäkta morgonmänniska, som gärna somnar som en liten boll klockan nio på kvällen. Vi fick bittert skiljas åt vi med och vänta med att mysa tills han slutat nångång på småtimmarna. Sjukt mysig känsla förresten, när man vaknar till ljudet av att en nyckel sätts i dörren och ens favorit tassar in och smyger ner under täcket.

Perfekt kväll med andra ord!

Så lycklig att få gosa med bästa vännen att brillorna trycks på sniskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar