tisdag 5 juli 2011

Tisdag femte juli

Status: På jobbet. Gammal träningsvärk i låren. Mätt i magen av en överraskningsglass som jag fick av Sonny. Trött på att sitta still. Precis som förra sommaren så är Diskteknik världens mysigaste ställe att jobba på, men hjärnan blir inte direkt utmanad av arbetsuppgifterna. Frågar varje dag om det finns något utöver det vanliga som jag kan hjälpa till med. Svaret blir nästan alltid att det finns papper att plasta in. I ett par få undantagsfall är papprena slut och då är det bara att sitta snällt på sin plats och vänta på att telefonen ringer.
Nu är jag trött på att plasta papper så jag startar en blogg istället. Rolig reflektion förresten, detta är typ den femte bloggen som jag startar på grund av ett icke-stimulerande sommarjobb. Och nej, jag kan inte bara fortsätta skriva på en gammal blogg. Nytt och fräscht ska det vara.

Annars är jag rätt nöjd med livet. Träningsvärk är ju shysst. Ikväll tänker jag glida hem, ta en återställningsrunda för att bygga lite annan träningsvärk, dra ihop en fantastiskt hälsosam middag och bättra på det rosa lacket. Vilken ambitionsnivå va? Passar på när kärleken är fast i Gävle och mamma jobbar sent.


Häromdagen när jag och bästa vän drack sommaröl på Medis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar